czwartek, 5 kwietnia 2012

O KARTKACH ŚWIĄTECZNYCH VINTAGE



VINTAGE EASTER POSTCARDS


Pamiętam, że w dzieciństwie z wielkim zainteresowaniem oglądałam kartki, które zbierali przez lata moi Rodzice. Złoty wiek pocztówek, również tych świątecznych, które przedstawiam, przypada na lata 1898-1918. 





Pochodzą one głównie z Niemiec, ponieważ większość wydawnictw tam je drukowała. 
Tata, mieszkając w Gubinie, miał okazję kolekcjonować pocztówki.
Wśród nich znalazły się nie tylko te, z motywem świąt Wielkanocnych, ale także z portretami kobiet, zwierząt, krajobrazami, kartki ze Świąt Bożego Narodzenia i ze znanymi dziełami sztuki. 

 

Potem ja zaczęłam zbierać pocztówki, które przysyłała nam rodzina z Anglii oraz znajomi z USA, Włoch, Francji. Bo zwłaszcza z tych krajów, przypominały one designem, te z minionych epok (vintage cards).
Zachwycałam się nimi. Patrząc na nie, wyobrażałam sobie różne historie. Pobudzały moją wyobraźnię, wrażliwość na piękno. Pewnie dlatego pasjonuję się tworzeniem pisma dla kobiet. Chciałabym też wydawać magazyn wnętrzarski,  w którym miałabym możliwość prezentowania sztuki.





Do tej pory przechowuję pocztówki i zbieram różne kartki, plakaty, zdjęcia. Zwłaszcza te poświęcone włoskim "klimatom" oraz pielęgnacji urody, modzie, ciekawie zaprojektowanym wnętrzom.


Kilka słów o historii wydawnictw, które zajmowały się na przełomie XIX i XX wieku projektowaniem pocztówek, zamieściłam na  str www.kosmetykaikosmetologia.pl 

Tam też czekają na Was życzenia od naszych Przyjaciół, firm, z którymi współpracujemy. Za, które bardzo dziękujemy i  odwzajemniamy się. 
Nie możemy jednak wszystkich przesłanych do redakcji opublikować,  za co przepraszamy.  





Życzę Wesołych Świąt i bajkowej atmosfery, takiej jak na przedstawionych tu pocztówkach.

Tamara Gotowicka








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz