środa, 22 lutego 2012

TRZY GRACJE Z POMPEJÓW W WYDANIU KOSMETYCZNYM





To nie przypadek, że wśród moich ulubionych kosmetyków znalazły się również te, których opakowania nawiązują do sztuki. Dzięki temu chwytowi marketingowemu zachęcają, żeby na nie zwrócić uwagę. A ja dzięki temu mam okazję przyjrzeć się nie tylko ich składowi chemicznemu, ale także przesłaniu. Jak w tym przypadku - powiązaniu z historią sztuki. 
Nie mogłam się więc powstrzymać by nie „skosztować”  wykwintnego mleczka do ciała z serii Xenymphus firmy Medex. Na tubce są Trzy Gracje z Pompejów - mój ulubiony fresk z I wieku.Charyty, bo tak je nazywano w języku greckim, są jednym z niewielu fresków pompejańskich, które zachowały się. Przed wybuchem Wezuwiusza zdobiły ściany domu bogatego rzymianina, a obecnie można je podziwiać w Narodowym Muzeum Archeologicznym w Neapolu. 
W mitologii były córkami Zeusa, należały do świty Afrodyty i uważano je za boginie wdzięku. Co podkreślają ich imiona: Promienna, Radość i Kwitnąca. 
Od razu mam skojarzenie, że stosując regenerujące mleczko - Essential Regenerative Body Milk, moja skóra będzie promienna, a ja - kwitnąca i radosna! Mleczko –  jak sugeruje napis - The absolute top of  Wellness and Spa -  jest absolutnym liderem, jeśli chodzi o rytuały Spa oraz Wellness. Hasła tak przecież bliskie każdej kobiecie. Faktycznie ma dobrą recepturę, a jego właściwości regenerujące zawdzięczamy zmikroninowanym algom oraz m. in aloesowi, które cenię.
Kolejnym z tej serii preparatem jest lotion Panyco na cellulit. Ciekawy produkt - bo ma wodną konsystencję. Jest na bazie mięty, eukaliptusa i kasztanowca. Trzeba go jednak intensywnie wcierać w skórę by się wchłonął, a nie spłynął. Nie pozostawia na niej nielubianej,  jak to mówię „powłoki” (bo film – to słowo mi nie pasuje). Skóra jest po nim aksamitna w dotyku. No i niedoskonałości, jakby po kuracji mniejsze. Ale warunek - regularne wcieranie i masaż.





(na zdjęciu: Panyco Lotion - po lewej stronie, drugi preparat, a mleczko - w białej tubie)



Tamara Gotowicka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz